Nouveau Shenmue

Tout ce qui concerne Shenmue en général : goodies, genèse, futur...
Shenman
Administrateur - Site Admin

jeu. oct. 07, 2010 9:33 am

You might want to sit down.

In 1999, Sega released the first Shenmue adventure game on the Dreamcast. Seven years in production, the game was, at that time, the most expensive title ever released.

A sequel to the free-roaming game was released in 2001 with a sequel planned. A third entry in the Shenmue series has not been released, and an online game called Shenmue Online was in the works. However, this game is believed to be canceled.

There will be a new Shenmue game. It will be released in Japan — this year, even!

However, it will be released on Japanese cell phones. A new entry called "Shenmue Town" will be released in Japan this winter for the Yahoo! Japan version of Mobage-town, which is a hugely popular mobile-based social network.

According to the game's press release, this will be the "third" Shenmue game — that doesn't necessarily mean it's Shenmue III, however. So perhaps don't go looking to this mobile networking version of Shenmue to clear up Shenmue II's cliffhanger ending.

Besides Shenmue, a version of Atlus's Persona series called Persona 3 Social will be released on Yahoo! Mobage-town.

Source Kotaku http://kotaku.com/5657756/there-will-be ... -you-think

En gros ca dit que Shenmue est de retour mais qu'il est de retour dans Shenmue Town, une sorte de skin communautaire pour Yahoo japon uniquement à l'effigie de Shenmue...
Bref, rien de neuf...
Hum, I see...

Audiz

jeu. oct. 07, 2010 10:34 am

Je suis tombé sur la news sur un autre site, mon coeur a fait un boom !!! Mais faux espoir une fois la news lu en entier. Mais il n’empêche que Sega s'intéresse donc encore à Shenmue (Sonic racing...)
Dernière modification par Audiz le jeu. oct. 07, 2010 2:02 pm, modifié 1 fois.
Image

Tureil

jeu. oct. 07, 2010 12:50 pm

Idem j'ai lu la news sur un autre site.
Bah que dire, c'est une très très bonne nouvelle que SEGA utilise cette franchise. Je préfère entendre des news de ce genre que rien du tout! Vous allez voir, avec le temps, on l'aura cette suite! :P

A mon avis SEGA veut voir grâce à ce nouveau jeu tiré du Mobage-town japonais, si Shenmue à encore un peu de succès au Japon. Peut-être ils évalueront ensuite si oui ou non le 3eme jeu peut être produit.

Simple supposition de ma part.

spycal

jeu. oct. 07, 2010 10:53 pm

Répondre
  • Information